Severní Čechy – Celkem 371 podnětů nespokojených zákazníků obdržel během prvního pololetí letošního roku Ombudsman ČEZ, z toho 59 ze severočeského regionu. Nejvíce reklamací se týkalo měření množství odebrané elektřiny. Za téměř 7 let své existence řešil tým Ombudsmana ČEZ bezmála 4 500 podnětů, z toho 531 na severu Čech.

1008ombudsman

Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ. Foto: ČEZ

Ombudsmana Skupiny ČEZ, který před téměř sedmi lety jako první v energetickém sektoru ČR začal sloužit zákazníkům, dosud kontaktovalo přesně 4 357 zákazníků. Z letošních 371 podnětů nespokojených klientů jich 59 bylo ze severu Čech. Za pravdu dal ombudsman třem z nich.

Ombudsman přitom znovu přezkoumává případy klientů, kteří nebyli spokojeni s vyřízením své stížnosti či reklamace již dříve podané u příslušné společnosti Skupiny ČEZ.

„Za celou dobu existence mého týmu jsme vyhověli zákazníkům ve 398 případech. Průběžně zaznamenáváme jak rostoucí důvěru, tak i informovanost klientů o roli ombudsmana v rámci celkového zákaznického servisu Skupiny ČEZ," rekapituluje Josef Sedlák, Ombudsman ČEZ.

Ve prospěch zákazníka zatím letos rozhodl v případě 16 podání a vyzval příslušnou společnost Skupiny ČEZ, aby zákazníkovi vyhověla. Zatímco na 11 situací použil Ombudsman ČEZ specifický přístup a zohlednil zejména sociální situaci podatele, v 5 případech byla chyba na straně Skupiny ČEZ. Na základě vybraných zjištění doporučil společnostem Skupiny ČEZ provedení některých změn v postupech nebo přijetí účinných nápravných opatření.

Největší porce řešených podání se dosud letos týkala oblasti reklamace měření, smluvních záležitostí a reklamace poškozeného spotřebiče. V téměř 99 % případů vydal ombudsman stanovisko ve lhůtě 30 kalendářních dnů. Zhruba 46 % zákazníků kontaktuje Ombudsmana ČEZ prostřednictvím internetových stránek.

„Při šetření podnětů zákazníků nebereme v potaz výsledky předchozích šetření společnosti, se kterou má zákazník spor, ale postupujeme samostatně, abychom nemohli být ve svých závěrech ovlivněni. Přesto docházíme ve většině případů k podobným závěrům, který učinila příslušná energetická společnost. Nejčastější příčinou problémů je skutečnost, že si lidé průběžně nekontrolují svou spotřebu elektřiny či plynu a začnou se o stav věcí zajímat až poté, co obdrží vyúčtování a mají doplácet. Často jde až o desítky tisíc korun," ohlíží se nejen za uplynulým pololetím Josef Sedlák.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru