Litoměřicko, Ústecko - Už za dva roky chce Správa železnic začít s rekonstrukcí traťového úseku mezi dolním nádražím v Litoměřicích a ústeckým Střekovem. Organizace o tom informovala v tiskové zprávě.
„Přestavbou projde úsek o délce přibližně 25 kilometrů, přínosem pro cestující bude výstavba nových nástupišť a bezbariérových přístupů ve všech stanicích a zastávkách. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 7,6 miliardy korun, realizace prací by měla proběhnout v letech 2025 až 2028,“ stojí v tiskové zprávě Správy železnic.
Chystaná rekonstrukce zahrne mimo jiné i modernizaci nástupišť ve stanici Litoměřice město, kde už před nedávnem prošla obnovou samotná výpravní budova.
Projekt zahrnuje také stavbu podchodu ve stanici Velké Žernoseky, který zajistí mimoúrovňový přístup k nově vybudovanému ostrovnímu nástupišti. Ve stávající stanici Sebuzín budou zrušena nástupiště a v příznivější poloze k centru obce dojde k výstavbě nové zastávky s názvem Sebuzín-Církvice. Na zastávkách Libochovany se zrenovují nástupiště.
„V celém traťovém úseku se provede rekonstrukce, případně přestavba vybraných mostů a propustků, modernizací projdou také tři železniční přejezdy. Mezi stanicemi Velké Žernoseky a Sebuzín je navržena nová odbočka Kalvárie, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou a operativně tak reagovat na aktuální provozní situaci,“ uvádí Správa železnic.
Ve vybraných stanicích dojde k prodloužení kolejí pro nákladní vlaky o délce 740 m. Součástí prací bude i rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v mezistaničních úsecích i ve všech stanicích.
Důležitým krokem k zahájení samotné realizace prací v úseku mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem bude zhotovení dokumentace pro společné územní a stavební řízení, Správa železnic se začátkem roku vybrala jejího zhotovitele. Stala se jím firma SUDOP Praha se společníkem STRABAG Rail.