ROZHOVOR: Dolní Poohří si už našlo místo v mapách turistů, proslavila ho i Ohřecká Osmička
Ing. Lukáš Pichlík je ředitel Destinační agentury Dolní Poohří od února 2019.
Litoměřice

Ústecký kraj - Destinační agentura Dolní Poohří propaguje mezi turisty tuto část Ústeckého kraje už deset let. Se svými partnery a příznivci oslavila kulaté výročí na galavečeru v kadaňské Střelnici. Jako ohlédnutí za těmi uplynulými lety vydala publikaci 10 let v Dolním Poohří. Jak se ohlíží současný ředitel agentury Ing. Lukáš Pichlík? Na co láká turisty do Dolního Poohří? A co pro ně chystá na další sezónu?

Jaké bylo to letošní ohlédnutí?

Galavečer byl naší organizátorskou premiérou, nikdy jsme společenskou akci tohoto typu nepořádali a s návštěvníky se spíš potkáváme v terénu nebo při kulturních akcích. Myslím, že jsme to zvládli a návštěvníci byli skvělí. Dokonce došlo i na narozeninový dort. Vytiskli jsme u této příležitosti speciální brožuru, kde popisujeme, co všechno za těch deset let agentura dělala a dělá. Nakonec toho bylo přes třicet stran, až mne to samotného překvapilo. Bylo zajímavé se trochu ohlédnout a porovnávat, nakolik se naplnily původní představy a nápady. Narazil jsem třeba na křest první dětské publikace Putování s Ohřinkou, na němž místopředseda správní rady říkal, že přeje Ohřince úspěch a doufá, že vyjdou víc než plánované tři díly. A ejhle, vydali jsme jich pět, a je skutečně velmi úspěšná! Mám hlavně radost z toho, že ve většině z aktivit se pokračuje.

Když vznikly v Ústeckém kraji čtyři destinační agentury, bylo mezi nimi Dolní Poohří trochu popelkou. Nejméně známý region, který vlastně do té doby neměl své jméno. Změnilo se to?

Změnilo. Už jen to, že lidé začínají vnímat název Dolní Poohří. Byť ho stále shledávám trochu nešťastným z marketingového hlediska, a v cizojazyčné podobě obzvlášť, ale to je na dlouhé diskuse, které stále vedeme... Důležité je, že lidé už ho dokážou geograficky zasadit, ví, co v něm najdou, začínají se s ním ztotožňovat. Vypozoroval jsem to od lidí, kteří chodí na naše akce, nebo z příspěvků na sociálních sítích.

V čem je Dolní Poohří specifické a čím doplňuje ten čtyřlístek Brány do Čech?

Každá ze čtyř destinací je něčím jedinečná. My jsme taková ideální startovní destinace pro každého, kdo chce ochutnat Českou republiku. Najde tu historii, moderní architekturu, víno, pivo, máme řeku i přírodní krásy a jsme kousek od hor. Kromě velké koncentrace hradů, zámků a historických královských měst k nám táhne pivní turismus, který je v rámci Česka ojedinělý.

Vaším úkolem je přitáhnout do regionu turisty. Ale jak na to?

Naším úkolem je prezentovat region rezidentům i turistům z Čech i zahraničí. A já tvrdím, že to nejde dělat od stolu. Vytisknout brožury, sdílet na sociálních sítích – to nestačí. Jsem zastáncem osobního kontaktu, proto jezdíme hodně na veletrhy a s naším stánkem objíždíme slavnosti a akce ve městech. Tam s lidmi můžeme mluvit, radit jim, dostávat zpětnou vazbu. Druhá stránka je přijít s nabídkou zážitků a kulturních akcí. Naše portfolio je v tomto široké. Vlastně mám rok rozdělený na dvě části – v létě se setkávám s návštěvníky a v zimě se účastním převážně veletrhů a pracovních schůzek s jinými kraji a destinacemi, kde si vyměňujeme zkušenosti a vzájemně se inspirujeme. Důležitý je nejen kontakt ve směru k potenciálním návštěvníkům, ale i ke kolegům v cestovním ruchu.

Zmínil jste široké portfolio akcí pro veřejnost. Mezi nimi se hvězdou stala Ohřecká Osmička, seriál osmi výletů pro pěší a běžce.

Všechno nelze měřit jen podle návštěvnosti, třeba zahájení turistické sezóny je ze své podstaty prostě komornější akce. Je ale pravda, že Osmička je určitě po dvou ročnících naší nejúspěšnější akcí z pohledu návštěvnosti. Přitom původně ani nebyla plánovaná na víc let, mělo to být zpestření sezóny 2020. Ale ohlasy nás přesvědčily, abychom pokračovali, a přes všechny covidové komplikace jsme oba ročníky uspořádali. Nárůst popularity je velký - ve druhém ročníku se více než zdvojnásobil počet účastníků oproti prvnímu. Dovolím si proto říct, že Ohřecká Osmička naši agenturu nejvíc ‚proslavila‘. Dnes už si žije vlastním životem - lidé si o ní povídají, zvou své známé, nabaluje se komunita návštěvníků. Lidé už ji vlastně propagují sami. Jsou živou reklamou, která pracuje za nás, a nemuseli jsme na to čekat deset let jako jiní organizátoři. Lidé, kteří do té doby vůbec o destinační agentuře neslyšeli, teď díky Osmičce vědí, že tu jsme. U odborné veřejnosti nás hodně zpropagovala konference cestovního ruchu Stop and Stay, která se však už dva roky nemohla uskutečnit.

Co chystáte na příští rok?

Určitě bude pokračovat Ohřecká Osmička. Ať už budou omezení jakákoliv, zvládneme to, stejně jako poslední dva roky. Stále máme kam zasadit osm nových tras. I pro ty, kteří se zúčastnili obou ročníků, budeme mít něco nového. Rádi bychom sezónu 2022 zahájili, protože už to turistům slibujeme dva roky, ale situace v dubnu nebyla zatím nikdy příznivá. Snad si konečně společně vyšlápneme na Šumburk! Den Ohře dostane v roce 2022 nový kabát, to si zatím nechám jako překvapení. Příští rok bude sedmý ročník, tak samozřejmě nemůže být nikde jinde než v Žatci, proslaveném svým Sedmým schodem. Bude to jako vždy sobota v závěru července. Rádi bychom opět uskutečnili po třech letech odbornou konferenci cestovního ruchu, se kterou poprvé chceme vyjet do jiného regionu, mimo Dolní Poohří. Nebude to nikam daleko, protože naši cíloví zákazníci přijíždí často z blízka – tedy Karlovarsko, Plzeňsko, Praha, další regiony Ústeckého kraje.

Ale vy cílíte i na turisty z větší dálky...

Jezdíme na konference do Saska i Polska, ale také do Asie. Mezinárodní spolupráci dost omezil koronavirus, ale zůstáváme v kontaktu a už se to opět rozjíždí. Hodně kontroverzí budí spolupráce s jihokorejským trhem. Podle mnohých je to příliš vzdálené. Ale musíme si uvědomit, že tito turisté sem jezdí. Ne k nám, ale do Prahy a z ní hledají výlety. Prahu už znají, stejně jako Český Krumlov nebo Karlovy Vary, hledají něco nového a my jim chceme právě Dolní Poohří nabídnout. Z Prahy jsou tu za necelou hodinu a najdou tu jedinečné zážitky. Před třemi týdny jsme tu konečně po všech těch restrikcích přivítali skupinu jihokorejských novinářů. Odjížděli nadšení a tu informaci přenesou dál do korejských médií.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru