Tunel pod Krušnými horami bude mít 30 kilometrů! Právě vybrali jeho projektanta
Ilustrační foto: Zdroj: Ministerstvo dopravy
Litoměřice

ČR, Ústecký kraj - Správa železnic a DB Netz uzavřely smlouvu s dodavatelem na zajištění projektové přípravy přeshraničního úseku vysokorychlostní tratě (VRT) z Prahy do Drážďan. Projektanti tak v nejbližší době zahájí práce na dokumentaci pro připravovaný Krušnohorský tunel.

Klíčovou veřejnou zakázku, která bezmála třicetikilometrový Krušnohorský tunel přiblížila dále k samotné realizaci, vyhlásily Správa železnic a DB Netz jako takzvaný společný zadavatel. Pokračuje tak úspěšná mezinárodní spolupráce, jejímž výsledkem bude dokončení tohoto důležitého přeshraničního úseku vysokorychlostních železnic.

Zadávacího řízení se zúčastnily přední evropské společnosti, zabývající se projektováním dopravních staveb. V soutěži uspělo sdružení firem vedené rakouskou společností ILF Consulting Engineers Austria Gmbh, které zpracuje dokumentaci pro územní rozhodnutí na Krušnohorský tunel spojující Heidenau a Ústí nad Labem novou trasou. Na projektu přeshraničního tunelu budou spolupracovat nejen zahraniční experti se zkušenostmi z podobných evropských staveb, ale také odborníci z České republiky. Projektanti zahájí práce na dokumentaci v následujících dnech. Hotovo by mělo být v roce 2024.

Krušnohorský tunel je součástí nové vysokorychlostní tratě Drážďany – Praha. Studie proveditelnosti počítá s jeho využitím pro osobní i nákladní dopravu, což umožní převedení až 150 vlaků přepravujících zboží z údolí řeky Labe. To přispěje ke snížení hlukové zátěže v okolí stávajících tratí. Zprovozněním tunelu zároveň dojde k radikálnímu zkrácení jízdní doby z Ústí nad Labem do Drážďan. Expresní vlaky přepraví cestující na této trase za méně než půl hodinu.

Připravované železnice budou součástí transevropské sítě TEN-T a připojí Českou republiku na stávající systém vysokorychlostních železnic v západní Evropě, který funguje již několik desetiletí. Nové tratě zároveň uvolní kapacitu stávajících tratí, čímž umožní další rozvoj regionální dopravy.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru