Česko se zapojí do celosvětové kampaně na podporu finanční gramotnosti dětí. Letos poprvé proběhne online
Ilustrační foto
Litoměřice

ČR - I letos se navzdory pokračující pandemii nemoci COVID-19 uskuteční tradiční celosvětová kampaň Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD) Global Money Week (GMW).

Iniciativa si klade za cíl zvyšovat finanční gramotnost dětí a mládeže, učit je principům hospodaření s penězi, seznamovat je se základními typy finančních produktů a inspirovat je k podnikání. Česká republika se stejně jako dalších 174 zemí světa připojí v týdnu od 22. do 28. března 2021.

Akce letos proběhne poprvé kompletně digitálně, s ohledem na hlavní problémy dnešní doby s mottem: „Take care of yourself, take care of your money“ („Pečuj o sebe i o své peníze“). Do GMW se po celém Česku opět zapojí zejména základní a střední školy, dětské domovy a knihovny. Partnery jim budou odborníci na finanční vzdělávání a experti na finance ze soukromého i veřejného sektoru. Cílovými skupinami však jsou nejen žáci a studenti, ale také učitelé, rodiče a široká veřejnost.

Do programu se letos zapojí tradiční online soutěže a hry, jako je turnaj „FinGRplay“, krajská kola „Soutěže Finanční gramotnost“ či „Rozpočti si to“. Online běží i tradiční vzdělávací programy některých finančních institucí, jako je například „Abeceda peněz“ (Česká spořitelna), „Finanční a digitální vzdělávání Filip“ (ČSOB), „NEZkreslená věda“ (Komerční banka) a další.

Národním koordinátorem této akce je v České republice Ministerstvo financí, hlavními organizátory jsou EFPA ČR a yourchance o.p.s.

„V souvislosti s přetrvávající pandemií vnímáme finanční gramotnost za obzvláště důležitou. Lidé získávají jiný pohled na své peníze, nakupování on-line, likvidní rezervy či mění pohled na riziko. Je důležité, aby se svými penězi dokázali pracovat co nejlépe,“ konstatuje spoluzakladatelka a prezidentka EFPA ČR Marta Gellová a dodává: „Současná doba klade na děti, učitele, ale i rodiče velké nároky a to nejen s distanční výukou. Proto velmi obdivuji a vysoce oceňuji zapojení studentů i pedagogů do nepovinných aktivit, jako je právě GMW či Soutěž Finanční gramotnost, jejíž jsme odborným garantem. V soutěži se nám dokonce podařilo překonat loňský rok a zapojit studenty z více než 260 škol.“

„Yourchance již více jak deset let systematicky podporuje finanční vzdělávání učitelů, dětí, mládeže i rodičů. Global Money Week je naší další iniciativou, na jejíž organizaci a průběhu se s kolegy podílíme. Pevně věřím, že bude i přes aktuální pandemický stav a online průběh všech aktivit hojná účast. Všechny akce povedou odborníci, lektoři a experti na rozvoj finanční gramotnosti v tuzemsku,“ uvádí Jana Merunková, ředitelka yourchance o.p.s. a dodává: „Přijďte se dozvědět víc o oblasti hospodaření, jak si zlepšit své finanční návyky a rozhodování, jak být podnikaví v dnešní době a jak se stát zodpovědným správcem vlastních peněz.“

„Finanční gramotnost se dnes stává důležitou občanskou dovedností. Je proto potřeba ji vhodně rozvíjet už u mladé generace, tedy na základních a středních školách. Velmi vítám, že i v současné těžké době se organizátorům podařilo celosvětový týden finančního vzdělávání zorganizovat a my můžeme být jako každoročně při tom,“ uzavírá ministryně financí Alena Schillerová.

Global Money Week vyvrcholí 31. března odbornou konferencí. S ohledem na aktuální stav v souvislosti s nemocí Covid-19 proběhne online. Těšte se na zajímavé hosty a inspirativní akci pod záštitou Ministerstva financí, České národní banky a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru