Ústecký kraj - Ústecký kraj spouští novou webovou aplikaci Můj život po škole. Jedná se o podpůrný nástroj pro kariérové poradenství na základních a středních školách, který poskytuje přehledné informace o jednotlivých povoláních přizpůsobené regionálnímu trhu práce a nabízí základ finanční gramotnosti. Vznik aplikace inicioval Výbor pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Zastupitelstva Ústeckého kraje.
Tato webová aplikace poskytuje žákům základních a středních škol přehledné informace o různých povoláních a seznamuje je s výší životních nákladů. Žáci tu najdou informace o náplni práce, výdělcích, uplatnění a vhodném vzdělání pro jednotlivé profese. Aplikaci využijí také pedagogové a výchovní poradci coby nástroj pro zatraktivnění výuky, zdroj aktuálních informací z trhu práce a možný výstup kariérového poradenství.
„Můj život po škole je zábavná, intuitivní a vhodně zpracovaná aplikace pro žáky, kteří přemýšlí o své budoucnosti. Výhodou je, že děti s aplikací pracují samy, mohou se sem opakovaně vracet a zkoušet různé varianty. Na jednom místě získají informace o možnostech studia i perspektivě budoucího zaměstnání a finančním ohodnocení. Jedním z hlavních cílů bylo také pomoci udržet mladé lidi v našem kraji a ukázat jim, že zde najdou uplatnění,“ vysvětlila Zdenka Vachková, předsedkyně výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost.
„Díky souboru otázek má tato aplikace pomoci žákům při výběru té nejideálnější školy. Je jedno, zda mají představu o svém budoucím povolání či nikoliv. Součástí je i informace o výdělku v daném povolání v Ústeckém kraji a finanční část. Ta odpoví na otázku, jak umí děti hospodařit s penězi. Aplikace má sloužit žákům, rodičům, odborné veřejnosti i kariérovým poradcům,“ doplnila Jindra Zalabáková, radní pro oblast školství, mládeže a sportu.
Aplikace je od 1. září 2023 plně funkční a může tak sloužit v novém školním roce 2023/2024 žákům základních a středních škol v rozhodování o budoucím profesním zaměření a pedagogům pro využití ve výuce. Najdete ji na https://www.mujzivotposkole.cz/.