Litoměřice - Název města Litoměřice s věží Kalich vsazenou do písmene „M“, podtrženého vlnkou symbolizující řeku Labe, a to v barvě modré. Tak lze stručně charakterizovat logo, které je součástí kompletní proměny, jíž z hlediska grafiky Litoměřice v následujících dvou až třech letech projdou.
Město Litoměřice totiž má svůj první grafický vizuál, který bude postupnými kroky implementován do celé řady oblastí.
S cílem sjednotit prezentaci Litoměřic směrem k jeho obyvatelům i turistům se v letošním roce uskutečnila soutěž organizovaná profesionální agenturou Czechdesign. Porota složená jak z odborníků věnujících se grafickému designu, agentury, ale i zástupců města určila jako vítěze soutěže litoměřickou rodačku, 26letou Evu Vopelkovou, absolventku ústecké Fakulty umění a designu UJEP. Pro vizuál zvolila písmo Urban Grotesk navržené Tomášem Brousilem a Suitcase Type Foundry.
Zdroj: www.litomerice.cz
„Město Litoměřice je plné aktivních a vstřícných lidí. Záměrně nenavazuji na původní heraldický znak laděný do rudé barvy, se kterým bych se jako občan města dnes neztotožnila. Nový vizuální styl promlouvá kombinací barev modré a okrové. Inspirací jsou jak původní barvy města (žlutá s modrou), tak hradby s řekou,“ komentuje návrh Eva Vopelková. Nedílnou součástí nové vizuální identity jsou i ilustrace. „Inspirací pro ně byly procházky městem, kdy si člověk všímá víc detailů a tvarů než města jako celku,“ doplňuje.
„Autorka, která mj. stojí i za úspěšným vizuálem oslav 800 let města, dokázala velmi dobře vystihnout a charakterizovat Litoměřice, a to jak z hlediska ztvárnění architektonických dominant města, použitých linií, piktogramů, tak i volbou barevného provedení, kdy použila modrou a zlatou,“ uvedla Eva Břeňová, vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu (OKMaCR) městského úřadu.
Zdroj: www.litomerice.cz
Nové logo, budoucí propagační předměty, ale i návrhy plakátů, tiskovin, značení městských budov, uvítacích cedulí při vjezdu do města i venkovního orientačního systému – to vše již bylo představeno zastupitelům. Návrhy se setkaly s nadšením. S logem v uplynulých dnech vyjely do ulic i nové autobusy městské hromadné dopravy. Vyobrazeno bylo také na skleničkách používaných v rámci Městských slavností. Pracovníci OKMaCR už začali chystat nové propagační předměty pro příští rok. K dostání budou opět v infocentru.
Na přiložených snímcích vidíme ukázky budoucí propagace města v novém grafickém vizuálu.