Ústecký kraj - Kraje by letos mohly od státu dostat mimořádnou podporu na opravy silnic II. a III. třídy ve výši až čtyři miliardy korun. Ministerstvo dopravy je připraveno uvolnit na zanedbané silnice v krajském majetku zhruba 2,5 miliardy korun.

1802silnice

Ilustrační foto

Dalším zdrojem prostředků bude vládní rozpočtová rezerva, pokud s tím kabinet bude souhlasit. Po jednání se zástupci samosprávy a krajů to uvedli ministři Dan Ťok a Andrej Babiš. Návrhem se bude v pondělí zabývat vláda.

„Za poslední dva roky jsme na krajské silnice přispěli celkem 7,4 miliardy korun. Financovali jsme tak více než tisíc akcí při opravách silnic v regionech. Silnice, o které se starají kraje, jsou ale bohužel na řadě míst stále značně zanedbané a letošní zima situaci ještě zhorší. Opět jsme tedy připraveni poskytnout mimořádnou podporu,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

Ministerstvo dopravy již dříve přislíbilo, že opravy silnic nižších tříd podpoří a opět k tomu využije prostředků, které zejména zbudou z loňského rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

„Protože se hodně stavělo a s fondem dobře hospodaříme, podařilo se nám loni téměř všechny peníze využít na plánované stavby a nemáme v rozpočtu SFDI takové přebytky jako v předchozích letech. Přesto jsme hledali pro kraje maximum prostředků a jsme připraveni jim opět pomoci,“ vysvětlil Ťok.

Státní podpora pro krajské silnice je mimořádným opatřením, jak regionům pomoci. Péče o silnice nižších tříd je dle zákona svěřena krajům, které s nimi mají hospodařit, zatímco stát se stará o dálnice a silnice prvních tříd. Prostředky v SFDI jsou proto přesně rozděleny na klíčové stavby na páteřní síti státu.

„Žádný ministr dopravy v minulosti peníze na krajské silnice neuvolňoval, většinou proto, že v krajích seděl jeho politický oponent. My takový přístup nemáme a raději chceme vidět i silnice v regionech co nejdříve opravené, “ uzavřel Ťok.

Kraje získávají peníze na obnovu svých silnic z rozpočtového určení daní a na opravy mají k dispozici také evropské prostředky v regionálních operačních programech. Přesto i ministerstvo dopravy už třetím rokem za sebou poskytuje významnou, mimořádnou podporu.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru