Litoměřice - Zklidnění centra města, dopravní uzel u pokratických závor nebo semafor neregistrující cyklisty – i o takových problémech debatovalo sedm desítek občanů Litoměřic při veřejné diskusi o dopravě ve městě, která se uskutečnila během úterního večera v Hradu Litoměřice.
„Mírové náměstí by mělo být částečně klidovou zónou. Lidem sedícím v kavárnách a restauracích by se neprášilo do talířů, ubylo by hluku,“ navrhovala jedna z účastnic Jitka Hájková, se kterou se ztotožňovalo více diskutujících. Úplné rušení parkování na Mírovém náměstí si však motoristé nepřejí. Občany trápí přetížená automobilová doprava, málo parkovacích míst na sídlišti Kocanda, nákladní doprava nerespektující zákaz tranzitu, cyklisté se při průjezdu městem necítí bezpečně, líbila by se jim možnost sdílení e-kol. Zazněly nápady na znepříjemnění cesty nákladním automobilům skrz město tak, aby se mu raději vyhnuly, nebo podnět na vybudování několika parkovacích domů. Občanům se nelíbí ani okruhy městské hromadné dopravy, žádají lepší řešení i nové zastávky.
Co naopak lidé oceňují, jsou autobusy na CNG, příklon města k elektromobilitě, oceněny byly také semafory Na Valech či výstavba cyklověže.
Při veřejné diskusi byly představeny dopravní projekty E-FEKTA, MOVECIT a MobiLitA21 podpořené Evropskou unií, představili se také zástupci Centra dopravního výzkumu. Všichni účastníci byli navíc zařazeni do slosování tomboly, tři z nich si odnesli pozornosti od města.
Výstupy z akce budou spolu s výsledky z probíhajícího měření dopravy, šetřením dopravního chování a expertními posudky součástí Plánu udržitelné mobility. Kompletní dokument pomůže s rozvojem dopravy ve městě s výhledem do roku 2030. Jedná se přitom o první ucelenou koncepci optimalizující dopravu ve městě. „Těší mne zájem občanů o dění ve městě i jejich ochota přispět ke zkvalitnění dopravy, které je v Litoměřicích skutečně za potřebí,“ zhodnotil místostarosta města Václav Červín.