Ústecký kraj – Oprava mostků na I/13 u jezera Matylda, dalšího mostku na I/15 u Sedlece, přestavba křižovatky u Šmelce poblíž Chlumce, pokračování stavby mostu u Žiželic či modernizace tunelů na dálnici D8 směrem na Německo. Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) zveřejnilo mapu oprav silnic v Ústeckém kraji pro rok 2025.
Státní podnik se v letošním roce hodlá mimo jiné zaměřit na opravu mostků, což ovlivní dopravu na Mostecku i Chomutovsku. Předmětem prací je celková rekonstrukce mostů na komunikacích I. třídy č. I/13, I/15 a I/27, most ev. č. 13-068 přes potok v Soběchlebech, most 15-025b přes říčku Srpina před obcí Sedlec, most 27-005 přes potok před obcí Horní Háj a most 13-038a1 přes vlečku důlní společnosti za obcí Komořany. Podle plánů by se mělo s opravami začít na jaře a vše stihnout do konce letošního roku.
Na jaře se opět bude pokračovat na opravě úseku I/13 u jezera Matylda. Rekonstrukcí projde pravý jízdní pás ve směru na Teplice ve dvou úsecích (km 69,380 – 71,333 a 72,650 – 74,180), který bude pro řidiče uzavřen a obousměrný provoz bude veden v jízdním pásu směr Chomutov.
Silničáři budou pokračovat i v pracích na rekonstrukci této komunikace u Chanova, kde by ale měly být práce ukončeny poměrně rychle. Pak se přesunou jen o kus dál k Českým Zlatníkům, kde je naplánovaná stabilizace svahu.
Sám státní podnik v tiskové zprávě s ohledem na dopravu v celém Ústeckém kraji vypíchl přestavbu estakády v Mojžíři, při které musí řidiči počítat s úplnou uzavírkou silnice I/62 mezi Ústí nad Labem a Povrly. „S ohledem na technický stav mostu a jeho stáří je technicky a ekonomicky neefektivní stávající most opravovat. Stávající přemostění bude zdemolováno a na jeho místě bude postaveno nové. Dojde ke změně šířky nosné konstrukce vlivem přidání připojovacího/odbočovacího pruhu,“ informuje ŘSD aktuálně k této investiční akci.
Očekávanou úpravou silniční dopravní tepny na Ústecku je revitalizace křižovatky u Chlumce na silnici I/30. „Stavba nové okružní křižovatky (OK) nahradí současnou stykovou křižovatku silnic I/30 a III/2535. Z pohledu organizace dopravy tak dojde k zásadní změně dopravního režimu v místě, kde je zvýšená intenzita dopravy. Nová OK přinese podstatné zvýšení bezpečnosti silničního provozu na zmíněných komunikacích. Vhledem k plánovaným úpravám chodníků se zároveň sníží riziko střetu vozidel s pěšími účastníky silničního provozu. Vedle toho bude dalším přínosem i zlepšení plynulosti dopravy,“ uvádí státní podnik.
V druhé polovině letních prázdnin plánují silničáři opravy úseku silnice mezi dvěma kruhovými objezdy u Strojírny. Tato akce bude ale dokončena až v roce následujícím.
Začátkem měsíce dubna 2025 plánuje státní podnik zahájit modernizaci tunelů Libouchec a Panenská. „Jedná se o první významnou rekonstrukci po téměř 20 letech. Po modernizaci je v tunelech plánován provoz s nejvyšší povolenou rychlostí 100 km/h (pozn.red. dnes 80 km/h). V rámci technologické opravy dojde k výměně dopravního značení, EPS (elektronická požární situace) a informačního rozhlasu. Mimo to bude upraven a doplněn systém měření rychlosti včetně systému pro detekci vozidel přepravujících nebezpečné látky a věci. Rekonstrukce bude probíhat za částečné uzavírky, kdy dojde k uzavření jedné tunelové trouby a provoz bude veden v režimu 1+1. V plánu jsou i tři týdenní celkové uzavírky dálnice D8,“ informuje ŘSD.
Křižovatka u Šmelce. Foto: Petr Sochůrek
Elektronický leták k rekonstrukci křižovatky u Šmelce poblíž Chlumce. Zdroj: ŘSD