Ilustrační foto: Petr Sochůrek
Litoměřice

Ústecký kraj – Oprava mostků na I/13 u jezera Matylda, dalšího mostku na I/15 u Sedlece, přestavba křižovatky u Šmelce poblíž Chlumce, pokračování stavby mostu u Žiželic či modernizace tunelů na dálnici D8 směrem na Německo. Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) zveřejnilo mapu oprav silnic v Ústeckém kraji pro rok 2025.

Státní podnik se v letošním roce hodlá mimo jiné zaměřit na opravu mostků, což ovlivní dopravu na Mostecku i Chomutovsku. Předmětem prací je celková rekonstrukce mostů na komunikacích I. třídy č. I/13, I/15 a I/27, most ev. č. 13-068 přes potok v Soběchlebech, most 15-025b přes říčku Srpina před obcí Sedlec, most 27-005 přes potok před obcí Horní Háj a most 13-038a1 přes vlečku důlní společnosti za obcí Komořany. Podle plánů by se mělo s opravami začít na jaře a vše stihnout do konce letošního roku.

Na jaře se opět bude pokračovat na opravě úseku I/13 u jezera Matylda. Rekonstrukcí projde pravý jízdní pás ve směru na Teplice ve dvou úsecích (km 69,380 – 71,333 a 72,650 – 74,180), který bude pro řidiče uzavřen a obousměrný provoz bude veden v jízdním pásu směr Chomutov. 

Silničáři budou pokračovat i v pracích na rekonstrukci této komunikace u Chanova, kde by ale měly být práce ukončeny poměrně rychle. Pak se přesunou jen o kus dál k Českým Zlatníkům, kde je naplánovaná stabilizace svahu. 

Sám státní podnik v tiskové zprávě s ohledem na dopravu v celém Ústeckém kraji vypíchl přestavbu estakády v Mojžíři, při které musí řidiči počítat s úplnou uzavírkou silnice I/62 mezi Ústí nad Labem a Povrly. „S ohledem na technický stav mostu a jeho stáří je technicky a ekonomicky neefektivní stávající most opravovat. Stávající přemostění bude zdemolováno a na jeho místě bude postaveno nové. Dojde ke změně šířky nosné konstrukce vlivem přidání připojovacího/odbočovacího pruhu,“ informuje ŘSD aktuálně k této investiční akci.

Očekávanou úpravou silniční dopravní tepny na Ústecku je revitalizace křižovatky u Chlumce na silnici I/30. „Stavba nové okružní křižovatky (OK) nahradí současnou stykovou křižovatku silnic I/30 a III/2535. Z pohledu organizace dopravy tak dojde k zásadní změně dopravního režimu v místě, kde je zvýšená intenzita dopravy. Nová OK přinese podstatné zvýšení bezpečnosti silničního provozu na zmíněných komunikacích. Vhledem k plánovaným úpravám chodníků se zároveň sníží riziko střetu vozidel s pěšími účastníky silničního provozu. Vedle toho bude dalším přínosem i zlepšení plynulosti dopravy,“ uvádí státní podnik.

V druhé polovině letních prázdnin plánují silničáři opravy úseku silnice mezi dvěma kruhovými objezdy u Strojírny. Tato akce bude ale dokončena až v roce následujícím. 

Začátkem měsíce dubna 2025 plánuje státní podnik zahájit modernizaci tunelů Libouchec a Panenská. „Jedná se o první významnou rekonstrukci po téměř 20 letech. Po modernizaci je v tunelech plánován provoz s nejvyšší povolenou rychlostí 100 km/h (pozn.red. dnes 80 km/h). V rámci technologické opravy dojde k výměně dopravního značení, EPS (elektronická požární situace) a informačního rozhlasu. Mimo to bude upraven a doplněn systém měření rychlosti včetně systému pro detekci vozidel přepravujících nebezpečné látky a věci. Rekonstrukce bude probíhat za částečné uzavírky, kdy dojde k uzavření jedné tunelové trouby a provoz bude veden v režimu 1+1. V plánu jsou i tři týdenní celkové uzavírky dálnice D8,“ informuje ŘSD.

Křižovatka u Šmelce. Foto: Petr Sochůrek

Elektronický leták k rekonstrukci křižovatky u Šmelce poblíž Chlumce. Zdroj: ŘSD

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru