Foto: ČD
Litoměřice

Ústecký kraj - České dráhy zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter PID řady 640.2 na celé lince S 4 / U 4 z Prahy až do Ústí nad Labem.

Nové soupravy nabízejí bezbariérové cestování s palubní Wi-Fi sítí a s možností dobíjet cestovní elektroniku (mobilní telefon, notebook) na trati Praha – Kralupy nad Vltavou – Roudnice nad Labem – Lovosice – Ústí nad Labem. Můžou tak odlehčit dálnici D8, nabízejí alternativu k pravidelným kolonám na pozemních komunikacích a zdržení v délce desítek minut na dojezdu do Prahy.

0710cd5 de9c1

0710cd4 8bf63

Foto: ČD

„Regionální doprava prochází letos v celé České republice největší obnovou vozidlového parku nejen v historii Českých drah, ale za desítky uplynulých let. Do provozu uvádíme desítky elektrických jednotek RegioPanter a motorových vlaků RegioFox. Výjimkou není ani Středočeský kraj, hlavní město Praha a Ústecký kraj, kam nasadíme 22 nových Panterů. Provoz na lince S 4 / U 4 Praha – Ústí nad Labem už převzaly a na lince R 41 Praha – Kutná Hora nahradí dosluhující soupravy začátkem listopadu, tedy skoro o jeden a půl měsíce před plánovaným jízdním řádem,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

0710cd3 e8b08Foto: ČD

„Je to dobrá zpráva pro cestující. Středočeský kraj přestává být skanzenem veřejné dopravy a díky spolupráci s Českými drahami můžeme cestujícím nabídnout komfort hodný 21. století. Takové komfortní prvky, jako je klimatizace, elektrické zásuvky anebo připojení k internetu pomocí Wi-Fi se tedy staly samozřejmostí. Nechceme však usnout na vavřínech a chceme nabídnout i další zjednodušení cestování. Proto chystáme i v systému PID řadu novinek. Třeba zaměstnanecké jízdné anebo zvýhodněné cestování pro skupiny.  Nové funkcionality bude mít i mobilní aplikace PID Lítačka. Nově nabídne například funkci ‚Klikni a jeď‘, kdy je cestujícímu cena jízdenky vypočtena podle projeté trasy se zastropováním na úrovni 24hodinových jízdenek,“ konstatuje Petr Borecký, středočeský radní pro oblast veřejné dopravy.

RegioPantery PID nyní obsluhují skoro všechny spoje na lince S 4 / U4, a to jak v krátkém rameni Praha – Kralupy nad Vltavou, tak na celém více než stokilometrovém rameni Praha – Ústí nad Labem, a navíc také regionální spoje mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem. V úseku Praha – Kralupy nad Vltavou budou vytížené spoje vedeny dvojitou trakcí s kapacitou 450 míst k sezení, což je zhruba o 140 míst více než u jednotky CityElefant.

0710cd2 0cfbe

Foto: ČD


Novinka: Spojování a rozpojování souprav v Kralupech nad Vltavou
U vlaků Praha – Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou, kdy jezdí v celé trase jen jedna jednotka. Při odjezdu z Prahy jede v celé trase přední část vlaku. Zadní část vlaku končí v Kralupech nad Vltavou. V Kralupech nad Vltavou musí cestující vyčkat s výstupem, resp. nástupem až na chvíli po rozpojení, resp. spojení obou částí vlaku. Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu na pravidelných spojích se na této lince nyní zkouší a od nového jízdního řádu by se mělo stát běžnou realitou. Je to poprvé v pravidelném provozu, kdy ke spojování a rozpojování tohoto typu vlaků dochází v běžném provozu v tak velké míře a přímo v nácestné stanici vlaku.

0710cd6 8e283Foto: ČD

V rámci plánovaných oběhů se aktuálně objevují nové vlaky také na dvou párech osobních vlaků do Benešova u Prahy a na jednom páru vlaků do Kolína. Naopak v rámci oběhů souprav v letošním jízdním řádu se na některých spojích na trati Praha – Kralupy nad Vltavou objevují stále ještě i jednotky CityElefant.

Aktuálně je denně v provozu nasazeno 12 jednotek RegioPanter, které každý den ujedou více než 5 300 kilometrů a nabízejí 2 700 dalších míst k sezení. Další rozšíření provozu RegioPanterů nastane na začátku listopadu na lince R 41 Praha – Kutná Hora. Celkem do Prahy míří 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků v souhrnu o 4 950 míst k sezení. Příměstskou dopravu posiluje také deset motorových jednotek RegioFox, které obsluhují spoje na linkách S 6 Praha – Rudná u Prahy – Beroun a S 75 Beroun – Rakovník. Ty rozšíří kapacitu příměstské dopravy o 1 150 míst k sezení a na linkách nahradily starší RegioNovy s menší kapacitou míst i s menším rozsahem nabízených služeb na palubě vlaku. (TZ)

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru