Jízdenka na léto platí buď 7, nebo 14 dní. Ilustrační foto: České dráhy
Litoměřice

ČR – České dráhy nabídnou letos v létě řadu tradičních i nových služeb. V červenci a srpnu bude znovu možné cestovat s výhodnými síťovými Jízdenkami na léto. V plném provozu jsou už také půjčovny jízdních kol ČD Bike. Jejich počet se rozšířil o několik míst a podstatně se navýšila nabídka elektrokol.

Od konce června do přelomu srpna a září odjíždějí z Bohumína již tradičně přímé noční rychlíky Wydmi a Pirat provozované v kooperaci s PKP Intercity do baltských letovisek jako jsou Sopoty, Hel, Leba nebo Kolobrzeg. Novinkou je noční sezónní spojení Prahy a Berlína vlakem Berliner, který začal jezdit zhruba od poloviny června do poloviny září. 

„Také na letošní letní sezónu jsme připravili sami nebo s našimi partnery řadu tradičních služeb a také některé novinky. Už tradičně lze podniknout letní výlety se síťovou Jízdenkou na léto, která platí 7 nebo 14 dní. Velmi výhodná je pro cesty mladých lidí do 26 let nebo pro seniory. Na 14 dní stojí jen 995 Kč a počet cest a ujetých kilometrů je neomezený,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. 

S kolem po Česku i do Evropy, pro kolo do půjčovny ČD Bike

Tradiční je také nabídka řady speciálních cyklovlaků a turistických vlaků, jejichž provoz začíná na jaře a končí na podzim. Ty nabízejí zajímavé možnosti výletů také v létě a o prázdninách. „Turistické vlaky a cyklovlaky vypravujeme ve spolupráci s řadou krajů. V Jihomoravském kraji je to například Expres Pálava-Podyjí, v Karlovarském kraji vlak Cyklo Ohře mezi Chebem a Karlovými Vary a ve Středočeském kraji je to hned několik vlaků, např. Cyklohráček nebo spěšný vlak Český ráj z Prahy do Jičína a Turnova,“ vyjmenovává některé speciální výletní spoje Jiří Ješeta.

Pro cyklisty jsou připraveny i další služby. Prakticky všechny vlaky Českých drah umožňují přepravu jízdních kol. Dopravce nabízí také cestování s jízdním kolem ve většině dálkových a mezistátních expresech. Díky tomu lze podniknout cesty do mnoha zajímavých cyklistických oblastí nebo do různých míst na mnoha dálkových cyklostezkách. Pro ty, kdo s sebou kolo vozit nechtějí, nabízejí České dráhy síť cyklistických půjčoven pod značkou ČD Bike (www.cd.cz/cdbike). „Pro uživatele našich cyklistických půjčoven jsme letos připravili několik novinek. Po rekonstrukci jsme otevřeli půjčovny v Písku, Tachově, Světlé nad Sázavou a v Aši. Rozšířili jsme také počet míst s elektrokoly z loňských 23 na letošních 34 poboček a nabídli možnost rezervace jízdního kola přes e-shop a aplikaci Můj vlak. Půjčování kol na nádraží je oblíbené a loni ho využilo přes 7 000 zákazníků,“ upozorňuje Jiří Ješeta. 

Sezónní vlaky k Baltskému moři a do Berlína, do Tater autovlakem 

Mezi tradiční sezónní služby patří také noční vlaky Wydmi a Pirat, které jsou vypravovány z Bohumína ve spolupráci s PKP Intercity a vozí turisty do letovisek u Baltského moře. Cílové stanice jsou Hel, Leba a Kolobrzeg, ale zastavují také např. v Gdaňsku nebo v Sopotech. Vlaky odjíždí z Bohumína každý den od 21. června do 31. srpna. „Úplnou letošní novinkou je zavedení nočního páru vlaků Berliner, který umožňuje prodloužit si pobyt v Berlíně do pozdních večerních hodin. Z Berlína odjíždí až v 0:36 hod. a do Prahy přijíždí ráno v 5:24 hod. V provozu bude každý den až do 15. září,“ představuje nové posilové spojení české a německé metropole Jiří Ješeta.       

K cestám na prázdniny lze využít i další pravidelné spoje Českých drah, v případě mezistátních vlaků také provozovaných v kooperaci se zahraničními partnery. Rychlíky a spěšné vlaky jezdí například do oblasti Jeseníků, východních Krkonoš (Trutnov a Svoboda nad Úpou), do Beskyd (Vsetín, Valašské Meziříčí), na Šumavu (Špičák, Železná Ruda), do jižních Čech (vlaky Jižní expres, Vltava, Lužnice, Rožmberk) a do dalších turisty vyhledávaných oblastí. 

Vlakem lze pohodlně cestovat také do řady rekreačních oblastí v zahraničí. „Nejrychlejší pozemní cestu z Čech do Vysokých i Nízkých Tater představuje SC Pendolino. Z Prahy je v Liptovském Mikuláši za 5 a tři čtvrtě hodiny a v Popradu za 6 a půl hodiny. Na východ Slovenska lze cestovat také nočním vlakem Slovakia a do Popradu a Košic jezdí autovlak. Cestující si tak může do vlaku vzít i vlastní automobil a v cíli cesty podnikat další výlety,“ říká Jiří Ješeta. Kvalitní a pohodlné spojení vlakem existuje např. do různých alpských oblastí především v Rakousku a ve Švýcarsku díky vlakům railjet a EuroCity např. z Prahy nebo z Ostravska. EC Sobieski pak nabízí přímé denní spojení do Gdaňska a Sopot a vlaky Metropolitan na jižní Slovensko a do Maďarska, do oblastí vyhlášených termálními koupališti. 

Prázdninové nostalgické vlaky svezou výletníky na dřevěných lavicích 

Široká je během prázdnin také nabídka nostalgických a zážitkových vlaků s motorovými vozy a parními lokomotivami. Prázdninovým cílem tak může být železniční muzeum v Lužné u Rakovníka, které má na řadu letních víkendů připravený také doprovodný program s jízdami nostalgických vlaků, nebo některý z oblíbených prázdninových nostalgických vlaků: historický motoráček Hurvínek jezdí z Břeclavi do Lednice, parní lokomotiva Všudybylka se zúčastní Šumavského léta s párou na Volarsku, parní jízdy o prázdninách jsou připraveny také ve Středočeském kraji. Na Bechyňce bude jezdit na vybraných pravidelných spojích za běžný tarif historická Bobinka. Zájemci o výlety naleznou aktuální nabídku nostalgických vlaků na www.cdnostalgie.cz.   

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru