Vedení města si vyzkoušelo opravenou vlakovou trať. Ještě před několika lety se uvažovalo o jejím zrušení
Zdroj: www.litomerice.cz
Litoměřice

Litoměřicko - Ještě před několika lety uvažoval provozovatel o jejím zrušení. Naštěstí se tak nestalo. Naopak došlo ke zcela zásadní modernizaci. Řeč je o železniční trati Lovosice – Litoměřice – Česká Lípa, jejíž revitalizaci Správa železnic právě ukončila a včerejší ukázkovou jízdou představila řadě hostů, mezi kterými nechyběli ani zástupci litoměřické radnice v čele se starostou Radkem Löwym.

Oprava byla zahájena loni v listopadu a za vysoutěženou cenu 981,9 milionu korun ji provedlo sdružení firem AŽD Praha a EDIKT. Realizace projektu přinesla vyšší bezpečnost železničního provozu, umožnila zvýšení traťové rychlosti v některých úsecích a tím zkrácení jízdní doby vlaků.

„Jsem velice rád, že k opravě letité tratě včetně nástupišť či mostů došlo, čímž se zvýšil komfort pro cestující. Konkrétně pro Litoměřice pak spočívá přínos zejména v tom, že se podařilo vybudovat nový přístupový chodník k přejezdu v ulici Osvobození a další od přejezdu podél kolejí přímo na horní nádraží. Tato místa jsou nyní bezpečnější,“ uvedl starosta města Radek Löwy.

Stavební práce se zaměřily nejen na obnovu železničního spodku a svršku. „Cestující ocení dvě nová nástupiště s přístřešky v kompletně přestavěné stanici Žalhostice, pohodlný nástup do vlaku je nyní také na zastávce Trnovany. V Ploskovicích a Horních Řepčicích se upravila stávající nástupiště na výšku nástupní hrany 550 mm nad kolejí,“ sdělil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Na uvedených zastávkách bylo vybudováno nové osvětlení a rozhlasové zařízení pro informování cestujících, které bylo doplněno i na stávajících zastávkách Litoměřice Cihelna a Lovosice závod.

V Žalhosticích slouží nejmodernější staniční zabezpečovací zařízení ESA-55, dálkově bude ovládané z nově vybudovaného dispečerského pracoviště v Lovosicích. Některé úseky pak získaly nové traťové zabezpečovací zařízení. Opraveny byly vybrané přejezdy, které dostaly moderní přejezdové zabezpečovací zařízení. Na pohyb cestujících v Žalhosticích a na horním nádraží v Litoměřicích dohlížejí kamerové systémy. Opravami prošlo také poměrně velké množství mostních objektů. Díky novému svršku a zabezpečení bylo možné zvýšit rychlost vlaků až na 100 km/h.

Stavební činnost se zaměřila na komplexní modernizaci úseků Žalhostice – Litoměřice Cihelna a Litoměřice horní nádraží – Liběšice. Ve zbývající části do České Lípy se provedla rekonstrukce vybraných mostů a propustků a také železničních přejezdů pro dosažení vyšších rychlostí a zvýšení bezpečnosti jízdy vlaků.

„Mám radost, že byl splněn nejenom celý rozsah stavby, ale také termíny ukončení stavebních fází. Nyní se jedná o vysoce moderní regionální železnici, hojně využívanou cestujícími. Na trati operují zejména České dráhy s modernizovanými jednotkami Stadler, mezi Lovosicemi a Litoměřicemi i naše společnost s jednotkami RegioSprinter. Rád bych poděkoval Správě železnic za spolupráci a Ústeckému kraji za podporu železniční dopravy,“ sdělil generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru