Správa železnic loni zrenovovala více než 70 nádražních budov, některé i v Ústeckém kraji
Foto: Ministerstvo dopravy ČR
Litoměřice

Ústecký kraj - Moderní odbavovací prostory pro cestující, bezbariérové přístupy a nové technické zázemí. Nejen těmito benefity se nově mohou pyšnit další nádražní budovy po celé republice.

Správa železnic v roce 2021 kompletně zrekonstruovala 73 takových objektů. Finanční náklady, které byly do stavebních a údržbových akcí vynaloženy, přesáhnou částku dvě miliardy korun.

Hotovo letos Správa železnic hlásí například z Milevska, Havířova, Hanušovic, Protivína, Strakonic, Pačejova, Žihle, Sušice, Kolince, Nýrska, Blovic, Horažďovic, Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova, Dětřichova nad Bystřicí, Loun, Křižanova, Třebíče, Skleného nad Oslavou, Kadaně, Mnichova Hradiště, Ivanovic na Hané, Ostrova nad Ohří, Kunčic pod Ondřejníkem, Holic, Šumperka, Kroměříže, Prahy-Zahradního města, Lhotky nad Bečvou, Litvínova, Krnova-Cvilína nebo Skrochovic.

Do finále se chýlí také několik významných renovací památkově chráněných nádražních budov. „V únoru dokončíme pokládku ručně vyráběné podlahy v objektu královehradeckého nádraží, stavební práce spějí do finiše i v případě rekonstrukce nádražní budovy v Berouně, hotovo chceme mít o letních prázdninách,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodává: „Významně se posouvá také rekonstrukce českobudějovického nádraží, kde do konce roku cestujícím otevřeme zrenovovanou odjezdovou halu.“

V roce 2022 dále naplno poběží práce v památkově chráněných objektech v Plzni a v Pardubicích, kde se první fáze stavby týká výškové budovy Sirius. Stavbaři budou dále pokračovat také v renovaci interiérů Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze. Další významnou stavbou, kterou letos Správa železnic předpokládá zahájit, je rekonstrukce historické výpravní budovy ve stanici Teplice v Čechách. V první etapě se stavbaři zaměří na opravu fasády a přilehlého 1. nástupiště.

V některých stanicích vzniknou zcela nové nádražní budovy. Nového zázemí se dočkají cestující v Praze-Radotíně, kde v roce 2022 bude připravena k zahájení výstavba nového jednopodlažního objektu. Ve Vsetíně nahradí současnou nádražní budovu nový odbavovací terminál pro vlakovou a autobusovou dopravu, zároveň také dojde k přestavbě kolejiště. Nová odbavovací hala roste i v Praze-Vysočanech, jde o součást modernizace celé stanice a přilehlého úseku do Mstětic.

Připraveny k realizaci budou v letošním roce také nádražní budovy ve Střelicích, Novém Městě pod Smrkem, Adamově, Tlumačově, Kdyni, Kostelci u Jihlavy, Rybništi, Hostinném, Blatně u Jesenice, Čejeticích nebo Podivíně. Probíhat budou například také v Bohumíně, Tachově, Opavě-západ, Prachaticích, Velimi, Veselí nad Lužnicí, Nové Pace, Velvarech, Libině, Studénce, Balkově Lhotě nebo Třinci.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru