Řidičům už slouží nový obchvat! Na slavnostní otevření dorazil i premiér Andrej Babiš
Foto: Úřad Vlády ČR
Litoměřice

Roudnice nad Labem - V Roudnici nad Labem mohou řidiči využít nový jižní obchvat města.

Novou komunikaci slavnostně otevřel premiér Andrej Babiš s hejtmanem Ústeckého kraje Janem Schillerem. Stavba zlepší dopravní obslužnost města a přispěje také ke zlepšení životního prostředí.

"Vážení přátelé,

vítám příležitost, že mohu dnes spolu s vámi otevřít tuto novou komunikaci, která zlepší zásadním způsobem dopravní obslužnost ve vašem městě a mobilitu v tomto regionu.

Cílem projektu, který bude přes všechny potíže pandemie covid-19 a souvisejícího archeologického výzkumu dokončen včas, je přispět zejména ke zvýšení plynulosti dopravy ve vašem městě, ke zlepšení napojení na síť TEN-T a tím zefektivnění dopravní dostupnosti tohoto regionu. Vyvedením dopravního ruchu mimo střed města Roudnice nad Labem tato stavba přispěje také ke zlepšení životního prostředí a zklidnění a zvýšení bezpečnosti dopravy ve městě. Na 3 km nové komunikace se čtyřmi okružními křižovatkami jsou také 4 nové mostní objekty, 2 protihlukové stěny a 15 přeložek inženýrských sítí. Bude vysazeno 1000 stromů a tisíce keřů. Z celkové ceny stavby 435 mil. Kč s DPH jde 314,8 mil. Kč ze zdrojů EU. My jsme (v Bruselu) na další období v červenci 2020 vyjednali na podporu všech našich investičních plánů 978 mld. Kč, tedy skoro dvojnásobek původních návrhů EK.

Jsem rád, že ani covid-19, který nás všechny zatěžuje už druhý rok a způsobil naší ekonomice velké škody, nezmařil naše investiční plány, které se nám z velké části podařilo navzdory nepřízni pandemie dotáhnout do konce. Vaše město je jedním z těch mnoha příkladů.

Současný vývoj ukazuje jasně jako správné naše rozhodnutí bezprostředně po vypuknutí pandemie přijmout ochranná opatření a poskytnout podporu jak občanům postiženým jejími dopady, tak ekonomice i obcím a krajům formou řady finančních podpor v celkové hodnotě přes 500 mld. Kč. Klíčové bylo nepodlehnout pesimismu, ani strašení z dopadů na veřejné finance. Díky naší politice ozdravování veřejných financí po předchozích vládách jsme naší zemi připravili dostatečně i na tyto těžké časy. Jedině tak jsme mohli ekonomiku takto masivně podpořit a zachránit ji před hrozícím pádem s nedozírnými dopady na lidi. Přitom jsme nesáhli ani k nepopulárním škrtům, ani ke zvyšování daní, jako tomu bylo při předchozí krizi v letech 2008 a 2009, a úspory jsme také hledali zejména v provozních výdajích státu. Jsme stále jedna z nejméně zadlužených zemí EU, i když od našich kritiků slyšíte něco jiného. Snížili jsme (státní) dluh až do výše 29 procent (HDP) koncem roku 2019 a nyní ho pomalu začínáme opět snižovat.

Naše ekonomika je robustní, obstála v krizi dobře, a nyní se už vrátila na růstovou trajektorii, průmysl jede na plné obrátky, stavebnictví se dostalo z červených do kladných čísel a obávaná nezaměstnanost se nekoná. Naopak jsme opět zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropě. A je to obrovský problém, protože nejsou lidi. Nejsou lidi a to i za dobrých podmínek, které nabízí některé naše firmy. Nově jsme se v nezaměstnanosti dostali i na první příčku v žebříčku všech zemí OECD, kde Česko odsunulo na druhé místo tradičního suveréna Japonsko. Již příští rok naše ekonomika s růstem přes 4 procenta překoná svou úroveň před covidem. Oživení je tak dynamické, že v mnohých oborech chybí firmám pracovníci. Bariérou rychlejšího růstu nejsou finance, ale stále častěji právě chybějící zaměstnanci. A v tomto kraji mohu říct, že máme možná plno nezaměstnaných, kteří by mohli pracovat, ale z různých důvodů nepracují a to jsou ty výzvy, které nás čekají.

Po covidu nás ještě trápí další problémy jako dočasné výpadky v dodávkách stavebních materiálů a prudký růst jejich cen v posledních měsících. Tento problém se k nám přelévá z vnějšího prostředí, kde navíc prudce rostou ceny ropy a ropných produktů, které dovážíme, rostou i ceny energií a průmyslových produktů a ty postupně prosakují i do spotřebitelských cen. Očekáváme, že s normalizací světové ekonomiky po covidu se situace zklidní.

Vážení přátelé, i na tomto místě opět v terénu dokazujeme, že naše vláda má stavebnictví jako svou prioritu. To není jen heslo. Na rozdíl od našich předchůdců jsme prakticky zdvojnásobili kapitálové výdaje ze 102 mld. Kč v roce 2013 na 187,5 mld. Kč letos a 218 mld. Kč příští rok a obdobně jsme zvedli výdaje na dopravní infrastrukturu. Výdaje SFDI dosáhnou letos historicky nejvyšší částky 127,5 mld. Kč. Největší investoři jsou ŘSD a Správa železnic.

Jako první jsme změnili rigidní stavební legislativu a pohnuli jsme zrychlením tragicky pomalých povolovacích procesů staveb. Po několika dílčích úpravách stavební legislativy, např. přijetí liniového zákona, jsme i ve spolupráci se stavebníky a zástupci samospráv po 15 letech přešlapování připravili a po těžkém a složitém schvalovacím procesu v Parlamentu ČR nakonec prosadili zcela nový stavební zákon, který ukončí současnou stavební paralýzu. Naše úsilí má konkrétní výsledky. Dokončíme letos další zásadní stavbu, která se stala ostudou tohoto státu, a sice kompletní rekonstrukci D1. Rozhýbali jsme výstavbu dálnic a silnic 1. třídy. Letos zprovozníme 46,5 km nových dálnic, zahájíme dalších téměř 46 km nových dálničních úseků a 58 km silnic 1. třídy a příští rok je naplánováno zahájení další 67 km dálnic.

Tato nová stavba je jen jedním z příkladů toho, co naše vláda nejen v dopravní infrastruktuře a v podpoře měst a regionů prosadila. To klíčové v Ústeckém kraji nás čeká a zatím to vypadá dobře a to je tunel v Bílině, který by zásadním způsobem přispěl ke zlepšení dopravy mezi Ústeckým a Karlovarským krajem. My jsme za 4 roky zprovoznili 87 km nových obchvatů a silnic 1. tříd a je rozestavěno 52 km a to všechno za celkem 31 mld. Kč. Mám radost, že se to povedlo a děkuji všem, kteří se na tom podíleli. Těší mě, že jsme zase udělali společně nějaký dobrý skutek pro lepší život našich občanů.

Děkuji,"

Andrej Babiš, předseda vlády

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru