Okrádají prodejci borůvek zákazníky? Na litry už je ve stáncích nekoupíte!
ilustrační foto: CC0
Litoměřice

ČR - Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen SZPI) obdržela během minulých sezón prodeje čerstvých nebalených borůvek vzrůstající množství podnětů spotřebitelů na praxi některých prodejců nabízejících zboží v objemových jednotkách (litry) a nikoli v hmotnostních jednotkách (kilogramy). Spotřebitelé v podnětech poukazovali na rozdíl v objemu zboží při nákupu a po přinesení domů. Někteří spotřebitelé po přeměření uváděli pokles objemu až o 20 %.

SZPI upozorňuje prodejce nebalených borůvek, že dle platných právních předpisů je provozovatel povinen poskytovat informace o potravinách, které nesmějí být zavádějící, zejména pokud jde o množství potraviny. Dále právní předpisy stanovují, že informace o množství potraviny musí být určitá, jednoznačná a ověřitelná.

Vzhledem k tomu, že při prodeji na objemové jednotky hrají roli i faktory, jako „setřesení“ borůvek, resp. „množství vzduchu“, které si spotřebitel zároveň se zbožím kupuje, je prodej na litry výrazně méně spolehlivý ukazatel množství než prodej na hmotnostní jednotky, tedy kilogramy.

Inspektoři SZPI budou od letošní sezóny vyžadovat, aby nebalené borůvky, případně jiné sypké ovoce, bylo spotřebitelům nabízeno v hmotnostních, a nikoliv objemových jednotkách. Vzhledem k tomu, že většina prodejců borůvek již v minulosti upřednostnila prodej v hmotnostních jednotkách, SZPI neočekává potíže s dodržováním požadavku. Při nedodržení během letošní sezóny budou inspektoři SZPI působit zejména preventivně a edukativně, nepůjde-li o zjištění opakované.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru