Městský úřad chystá na letošní rok spoustu novinek v oblasti služeb
Ilustrační foto
Litoměřice

Litoměřice - Městský úřad v Litoměřicích (MěÚ) se s ohledem na nouzový stav ještě více zaměřil na zkvalitňování online služeb. Nepolevuje také v rozvíjení svých priorit, kterými jsou zejména komunikace s občany, inovační management a udržitelný rozvoj.

Letos plánuje MěÚ implementovat Portál úředníka a Portál občana. Jedná se o bránu k elektronickým službám sloužícím pro důvěrnou komunikaci mezi dvěma stranami (v tomto případě mezi občanem a úřadem). „Zde si budou moci občané vyřídit online z pohodlí svého domova celou řadu agend, mimo jiné například i poplatky. Chystáme se jej propojit do celostátního Portálu občana,“ upřesňuje tajemník městského úřadu Milan Čigáš.

Úřad se v tomto roce rovněž zaměří na komunikaci s veřejností prostřednictvím projektu „Společenská odpovědnost CSR“ (Corporate Social Responsibility), s cílem zapojení občanů do rozhodování. MěÚ dále plánuje aktivní účast v projektech DofE (Mezinárodní cena vévody z Edinburghu) a Charty diverzity, jejímž cílem je aktivní přístup úřadu v personální oblasti.

V období nouzového stavu se osvědčil systém „eRaZ“ (elektronická rada a zastupitelstvo). Portál pro radu a zastupitelstvo umožňuje intuitivní přípravu materiálů, snadné zpřístupnění podkladů pro radní a zastupitele, jednoduchou tvorbu výstupů atp. MěÚ se chystá tento systém ještě více rozšířit. Kompletní výstupy (včetně komisí rady města a výborů) by následně byly k dispozici na webu města v jednotném formátu.

Vedení plánuje rozšířit i pracoviště matriky. Občan se sem bude moci, stejně jako na pracoviště občanských průkazů a cestovních dokladů, předem elektronicky objednat. „Stále myslíme také na bezbariérovost úřadu. Z toho důvodu přesuneme hlavní pokladnu městského úřadu z Pekařské ulice do budovy na Mírovém náměstí,“ uvedl tajemník Čigáš.

Město myslí i na partnery. V koronakrizí zatížené době uvedlo do života „Vzdělávací Portál online Litoměřice“. Určen je příspěvkovým a neziskovým organizacím působícím ve městě a dobrovolníkům. Na online vzdělávání radnice spolupracuje se společností Rentel.

Vybraní pracovníci MěÚ pomáhali při podzimní epidemické vlně Krajské hygienické stanici Ústeckého kraje (KHS) s trasováním osob, které přišly do styku s osobou pozitivní na COVID-19. Provizorní call centrum město spustilo v listopadu loňského roku v budově odboru dopravy a silničního hospodářství v Topolčianské ulici.

Městský úřad v době nouzového stavu v souvislosti s onemocněním COVID-19 pracoval a nadále bude pracovat nad rámec vládou stanovených opatření. „Vykonávali jsme veškerou agendu i v době, kdy sousední úřady měly některé odbory z důvodu epidemie uzavřené. Lidé chodili právě k nám. Pevně doufám, že společně vše zvládneme a tato složitá doba brzy pomine,“ shrnul tajemník Milan Čigáš.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru