Češi během karantény nakupovali více on-line. Za co utráceli nejčastěji?
Ilustrační foto
Litoměřice

ČR - Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat online. Podle výzkumu agentury IPSOS, realizovaného pro společnost ESSOX, přivedlo uzavření prodejen do online obchodů 14 % spotřebitelů, kteří nikdy předtím online nenakupovali. Necelá pětina z těchto nových zákazníků přitom patří do věkové kategorie 54 až 65 let.

V Ústeckém kraji se kromě potravin nejčastěji nakupovalo v e-shopech oblečení (56 %), potřeby pro domácnost (43 %) a elektronika (37 %). Rozšíření koronaviru a související razantní opatření měla zásadní dopad na všechny sféry obchodu. „Proto jsme i my v ESSOXu museli hledat nové cesty a řešení, jak se přizpůsobit potřebám našich partnerů, jejichž prodeje se přesunuly do online prostředí,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.

V době uzavření autosalonů a autobazarů dokázal ESSOX upravit své procesy pro on-line prodeje automobilů. Celkem profinancoval 530 vozidel, z toho téměř 290 prodaných kompletně online. „Nyní již pozorujeme postupný návrat k prodejům v kamenných obchodech, a to hlavně u financování automobilů, ale i elektroniky a jiného spotřebního zboží,“ dodala Jana Hanušová.

Nováčci v e-shopech a významné rozdíly mezi kraji

Čtvrtina respondentů v rámci výzkumu uvedla, že si online zakoupila i zboží, které by si za normálních okolností nepořídili. Patřil mezi ně například nákup čerstvého ovoce a zeleniny, které zejména mimo Prahu a krajská města nakupují lidé online jen velmi zřídka. Mezi netradičními komoditami pořízenými online se překvapivě objevil také nákup automobilu či kuchyně na míru.

Zatímco v Karlovarském kraji se na internetu nejvíce nakupovalo oblečení (70 %) a léky (60 %), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 %) a potřeby pro kutily (42 %). Nejméně dotázaných si vyzkoušelo nákup potravin online v Královéhradeckém (9 %) a Olomouckém kraji (5 %).

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru