Na nabíječkách ČEZ řidiči tankují o polovinu víc než vloni. Poradíme, kde všude už jsou
Jeden z posledních přírůstku rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ se nachází u McDonald´s na odpočívadle D8 - Siřejovice ve směru na Prahu. Patří mezi oblíbené i mezi energetiky, neboť si zde pohodlně „dotankují“ své služební elektromobily ať již při cestě do hlavního města nebo během vyjížděk za prací do okolí Lovosic. Foto: ČEZ
Litoměřice

Ústecký kraj - Objem elektřiny odebrané v síti veřejných rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ v průběhu 1. čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostl o více než 54 %, na téměř 600 tisíc kWh. Odběry v březnu, který byl z větší části poznamenán vyhlášeným nouzovým stavem v ČR, činily více než 158 tisíc kWh, což je o 13 % meziročně více. V Ústeckém kraji je v současné době již 16 dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, z toho 12 rychlodobíjecích.

Jeden z posledních přírůstků rychlodobíjecích stanic se nachází u McDonald´s na odpočívadle D8 - Siřejovice ve směru na Prahu. Další jsou u elektráren Ledvice a Prunéřov, v Hrušovanech-Vysočany u D7, u teplického Kauflandu, v Děčíně u KFC a hned dvakrát před Teplárnou Trmice. Dále v areálu Autodromu Most, dvě jsou v témže městě na parkovišti u McDonald´s. Jedna z rychlodobíjecích stanic je v Litoměřicích. Standardní dobíjecí stanice se nacházejí buď samostatně nebo v kombinaci s rychlodobíjecími v Hrušovanech-Vysočany, opět u elektráren Prunéřov a Ledvice, v Chomutově (Zborovská ulice), Klášterci nad Ohří (Chomutovská ulice), na Autodromu Most, v teplickém OC Galerie a v ústeckém OC Forum.

„Počet elektromobilů v České republice překonal hranici 3,5 tisíce, když jen za první tři měsíce letošního roku přibylo hodně přes 800 e-aut. Je jasné, že poptávku po veřejném dobíjení dynamicky rostoucího počtu vozů dnes už plně zvládnou pokrýt jen lokality se dvěma a více stojany. Právě se na takové lokality budeme chtít cíleně zaměřovat. Do konce roku bychom chtěli překonat hranici 250 stanic v naší síti. Odhadujeme přitom, že objem elektřiny odebrané letos na našich stojanech prolomí hranici 3 milionu kWh. Jsme rádi, že výstavbu sítě můžeme zčásti financovat díky získaným prostředkům z dvojice grantů evropského programu Connecting Europe Facility,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ s tím, že s dalšími stanicemi se na severu Čech počítá i do budoucna. „Zatím ovšem bez upřesnění lokalit.“

U rychlodobíječky stačí 25 minut

Stanice běžného dobíjení je vybavena dvěma nezávislými zásuvkami se standardem Mennekes o parametrech dobíjení 32 A/400 V nebo 16 A/400 V. Za použití nabíjení AC s výkonem až do 22 kW trvá nabíjení cca 1-3 hodiny. V případě rychlodobíjecí stanice ABB je dobytí většiny akumulátoru otázkou 25 minut. Mají totiž DC konektory, které umožňují nabíjení s výkonem až do 50 kW. „Většinu nově budovaných lokalit již jednotně osazujeme právě rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy jak pro auta asijských producentů, tak i evropské vozy. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku,“ doplňuje Tomáš Chmelík.

Vloni auta "tankovala" už 153tisíckrát

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ se svým rozsahem vyrovná větším řetězcům klasických čerpacích stanic. Začala vznikat v roce 2012 a od té doby se ze zelených stanic s logem ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy. Za loňský rok u nich načerpaly elektromobily celkem 1 963 523 kWh elektřiny, což je ekvivalent 54 542 plných dobití elektromobilu střední třídy s kapacitou baterie 36 kWh. Zároveň jde o téměř 105procentní nárůst oproti roku 2018, kdy v celé síti „dobíječek“ elektrická auta načerpala 959 115 kWh. Celkem loni e-auta zastavila u stojanů ČEZ k dočerpání energie ve 153 612 případech.

„Elektromobilita není ovšem jen o dočerpání elektrické energie, ale i široké paletě souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje. Například realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony. Mezi naše významné partnery poslední doby patří například právě Ústecký kraj,“ uzavírá Tomáš Chmelík

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru