Litoměřice - Připomínky od obyvatel, náměty a podněty na zlepšení městské autobusové dopravy, vyladění nedostatků, ale i sdílení dobrých zkušeností.
To vše bylo předmětem několikahodinové pracovní schůzky, která se po necelých dvou měsících fungování nové autobusové dopravy v Litoměřicích uskutečnila v uplynulých dnech na městském úřadu. Zúčastnili se jí jak zástupci města, tak i vedení dopravce-společnosti Autobusy Karlovy Vary, a. s.
Jedním z diskutovaných bodů schůzky byl například podnět obyvatelky k označení názvů zastávek, dolepení chybějících jízdních řádů a zvýraznění předmětných zastávek v nich uvedených na konkrétních pozicích. Jedná se vlastně o budoucí ujednocení vzhledu a provedení zastávkových městských označníků na všech zastávkách, jejich vybavení mobiliářem a umístění názvů zastávek, ale také organizačního schématu celé MAD nebo i stavebně technické úpravy zastávek apod. „Dostatečná informovanost cestujících, tedy její srozumitelnost a přehlednost, ale také přívětivost cestování, je určitě i naším cílem, takže bude nezbytné ještě celou řadu věcí změnit a vylepšit tak, aby město poskytovalo občanům co možná nejlepší služby. Bohužel se nám nepodařilo vše připravit v termínu do rozjezdu nových linek MAD,“ uvedl Jan Jakub, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství s tím, že k označení zastávek by mělo v dojít v průběhu podzimu.
Ač právě tato připomínka byla oprávněná, mnohým vyhovět naopak nelze. Vzhled a úprava jízdních řádů se na jedné straně řídí příslušnými předpisy a na straně druhé preferencemi dopravce, popř. objednatele služeb. „Probrali jsme možné změny trasování, časy odjezdů, nové zastávky. Ne vše půjde zařídit tak, aby se to líbilo všem, takže pokud na něco nedojde, bude to mít výlučně objektivní důvod,“ vysvětlil místostarosta Lukas Wünsch.
Jednou ze zvažovaných možností úpravy autobusové dopravy v Litoměřicích, která je pro cestující zdarma, jsou také zastávky tzv. „na znamení“. V těch by řidič v zastávce zastavil pouze tehdy, když by na zastávce někdo čekal pro nastoupení nebo kdyby někdo z cestujících využil znamení a chtěl vystupovat. Postupně by se tak mohl provoz zrychlit. V mnoha lokalitách, například na Masarykově ulici, totiž autobus blokuje při zastavení dopravu a mnohdy zcela zbytečně.