OBRAZEM: Zajímavá auta a krušné i pěkné okamžiky připravil další závod Krušnohorského poháru
Audi Quattro A2 jezdce Petra Sotony z ACSD Racing Team.
Litoměřice

Krupka - O víkendu 22. a 23. července se uskutečnil další ze závodů podniku Krušnohorského poháru. Na krásnou, ale záludnou trať z Krupky na Komáří hůrku přilákal na osm desítek závodníků a stovky diváků. Závod přichystal opravdu krušné okamžiky, ale i zajímavou podívanou.

Začalo to kontrolou trati před prvním závodem, kdy se na silnici našly hřebíky. Zcela nepochopitelný čin někoho kdo se chtěl pobavit nebo snad závodům zabránit? To nikdo netuší a je teď na policii zda to rozuzlí. Každopádně tato akce neznámého pachatele prověřila bezpečnostní zajištění závodů (psali jsme zde).

Kolize na trati

Jezdci i diváci si zpočátku užívali slunného a teplého počasí, diváci postávali podél celé trati, jež se klikatí z Krupky až do nadmořské výšky 800 m ke Komáří hůrce. Jezdci mohli vyzkoušet maximální rychlost, kterou jim dráha dovolovala. Rychlost v zatáčce však nezvládl nezletilý, teprve osmiletý Jan Bursa, a skončil se spolusedícím dědečkem s autem mimo silnici. „Dědo, já to neudělal schválně,“ byla jeho první slova po kolizi. Naštěstí to odnesly jen plechy na přední části auta a chladič. Ještě týž den týmu dovezli přátelé chladič nový. Chvilku trvalo vyklizení tratě a uvedení povrchu silnice do pořádku aby mohly závody pokračovat.

Kolem 15 hodiny obloha ztemněla a začala vylívat litry vody. Bouřka a průtrž mračen zastihla jednoho ze závodníků na trati a voda na povrchu silnice zapříčinila jeho havárii. Naštěstí to také odskákala jen karoserie. Neděle nabídla jen deštivé a zachmuřené počasí a prověřila schopnosti pilotů a připravenost vozů.

Ženy za volantem závodních vozů

I přes nedělní nepřízeň počasí to na závodech žilo a bylo na co se dívat. Krásná auta, zajímaví lidé, krásné ženy. Mezi závodními jezdci se objevila i jména tří žen. Hynková Kristina, Kružíková Lucie a Stropková Barbora. Poslední jmenovaná je osmadvacetiletou dcerou zasloužilého mistra sportu a několikanásobného Mistra ČSSR v rallye Jiřího Webingera. Jezdí v otcově závodní stáji Historic team Slaný s vozem značky Trabant. Začala jezdit Krušnohorský pohár před dvěma lety, protože ve skupině chyběli jezdci. „První závod jsem odjela tak, že mi otec dvě hodiny před startem ukázal kde je řadicí páka, jednou jsem se svezla a rovnou mě postavili na start.“ Do té doby Barbora jezdila jen jako divák s manželem závodníkem a fanda týmu Historic Team Slaný. A bojí se Barbora v závodním autě? „Nebojím, ale nejraději jezdím až na konci. Nemusím tolik hlídat zpětné zrcátko, zda mě nedojíždí další auto, jedu cca maximálně stovkou, chlapi jezdí rychleji. Minule mě dojel i malý Bursa, tak mi to moc příjemné nebylo,“ uvedla se smíchem a dodala: „Víc než na závodech se bojím v běžném provozu, tady je to mnohem bezpečnější.“

Fotogalerie

Zajímavá auta – vymazlané Audi a nadupané Mitsubishi

Na závodech se testovala i auta. Například „vymazlené“, třicet let staré Audi quatro A2 jezdce Petra Sotony z ACSD Racing Team. Ten si ho tehdy pořídil za 70 tisíc korun na Moravě, v dost špatném stavu. Dnes je to opravdový krasavec. Petr Sotona do něj investoval 350 tisíc korun. Kdyby ho chtěl dnes prodat, utržil by 45 tisíc Euro. Auto jede až 180 kilometrů za hodinu, je to pětiválec turbo, má 316 koní. Pro diváky to byla jistě velmi zajímavá podívaná.

Dalším autem, které nezůstalo bez povšimnutí kolemjdoucích v depu a také diváků na trati, bylo nadupané Mitsubishi Colt EVO 700 závodního jezdce Karla Stehlíka, absolutního mistra ČR v kategorii cestovních vozů a jezdce mistrovství Evropy. Auto bylo postavené v roce 2007, na Krušnohorském poháru bylo o víkendu testováno pro závody na mistrovství republiky pro tým Wars Group. Karel Stehlík s autem čtyřikrát vyhrál mistrovství E1 a v roce 2013 se stal vicemistrem Evropy. „Auto pak rok stálo, pořídil jsem si nové a toto mi bylo líto dát pryč. Pak o něj projevil zájem Jirka Stránský a tak prošlo přestavbou. Tento víkend ho testujeme na novém asfaltu a pěkné, i když místy i dost nebezpečné trati tady na Krušnohorském poháru a velmi dobře se osvědčilo,“ uvedl Karel Stehlík.

Celý závodní víkend všechny přítomné provázel slovem moderátor Jiří Fiala, informoval o aktuálním dění na závodní dráze i v depu, uskutečňoval, statečně za sucha i za deště. Výsledky závodů naleznete zde.

Další závod Úterý - Světec

Přijďte nasát neopakovatelnou atmosféru dalších závodů Krušnohorského poháru. Příští závody do vrchu tohoto podniku se pojedou o pohár města Úterý a pivovaru Chodovar na trati Úterý - Světec v západních Čechách, v nejzápadnější části okresu Plzeň-sever. Budou opět dvoudenní a budou se konat o víkendu 12. a 13. srpna. Depo bude rozbaleno v městě Úterý, kde si každoročně místní obyvatelé závody užívají. Panuje tu vždy ta správná závodní atmosféra a i v letošním roce budou závody doprovázet zajímavé doprovodné akce a určitě poteče i spousta piva značky Chodovar.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru