Začíná rekonstrukce mostu ve Štětí, připravte se na dopravní omezení
Ilustrační foto
Litoměřice

Štětí - Ústecký kraj již na začátku dubna zahájí rekonstrukci štětského mostu. Práce přinesou dlouhodobá dopravní omezení. Veřejnou dopravu zajistí posílené autobusové spoje a přívoz.

V pátek 1. února 2019 se poprvé sešel tzv. výrobní výbor, který na své pracovní poradě představil a upřesnil harmonogram a postupy prací na rekonstrukci štětského mostu a dalších souvisejících staveb. V dubnu tak bude zahájena více než dvou set milionová investice Ústeckého kraje a Města Štětí. Na štětských webových stránkách o tom dnes informoval jeho místostarosta Mgr. Ing. Miroslav Andrt.

Práce mají proběhnout v termínu 1. 4. 2019 - 22. 6. 2020 a jejich průběh budou provázet dopravní omezení, včetně kompletní uzavírky.

 

Harmonogram prací:

  • 1. dubna 2019 – předpoklad zahájení stavby a tedy i kompletní odstavení mostu pro všechny druhy dopravy včetně pěších – stavební firma hodlá záměrně začít co nejdříve, aby se všechny klíčové práce odehrály v klimaticky příznivých podmínkách (zejm. betonáže, izolace konstrukcí apod.) – tedy od jara do podzimu;
  • v průběhu dubna dojde ke kompletní demolici části mostu nad silnicí č. II/261 (směr Litoměřice);
  • vzhledem k tomu, že konstrukce štětského mostu je založena formou předpjatého betonu a účelem rekonstrukce je rovněž zesílení jeho nosné konstrukce, zlepšení jeho stavebně-technického stavu a prodloužení jeho životnosti, budou po odstranění části mostu nad silnicí znovu provedeny sondy do konstrukce mostu a prověřen též aktuální stav všech ocelových lan – to vše v rámci Kloknerova ústavu ČVÚT (Výzkumný a zkušební ústav hmot a konstrukcí stavebních) – pokud by se zjistily nové skutečnosti prokazující ještě horší stav mostu než se předpokládalo, muselo by se přistoupit ještě k dalším opatřením nad rámec zpracované projektové dokumentace;
  • následně dojde ke zvednutí hlavní mostní konstrukce a výměně ložisek mostu;
  • po jeho zpětném uložení na ložiska bude znovu vybetonována část mostu nad silnicí a napojena předpolí mostu na obou březích Labe;
  • listopad 2019 – opětovné zprovoznění vlečky na mostě;

22. června 2020 – maximální termín pro dokončení stavby a předání díla – v případě, že nevzniknou žádné komplikace při realizaci díla, je šance, že most bude uveden do provozu i dříve, nebo alespoň pro pěší a cyklisty.

Dopravní omezení v průběhu rekonstrukce:

  • průjezd pod mostem po silnici č. II/261 (směr Litoměřice) – uzavírka na 2 dny o víkendu – pravděpodobně 2. polovina dubna – z důvodu demolice části mostu nad touto silnicí – přesný termín bude ještě upřesněn; omezení v jiném termínu se nepředpokládá;
  • příjezd k zahrádkám od kynologického cvičiště dále přes vlečku u zadní vrátnice MONDI – bude zcela uzavřen po dobu odstavení vlečky přes Labe (předpoklad duben – říjen 2019) – průchod bude možný s velkou opatrností pouze pro pěší a cyklisty;
  • železniční přejezd směr Radouň a Snědovice – vzhledem k provozu náhradní vlečky z nádraží Štětí do areálu papíren (předpoklad duben – říjen 2019) lze předpokládat delší čekací doby u závor – alternativní mimoúrovňové křížení je možno automobilem objet přes Hoštku a Velešice nebo přes Chudolazy a Liběchov;
  • obslužné komunikace na obou nábřežích (štětském i hněvickém) by měly zůstat pod mostem průjezdné po celou dobu jeho rekonstrukce.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru