Štětí - Ústecký kraj již na začátku dubna zahájí rekonstrukci štětského mostu. Práce přinesou dlouhodobá dopravní omezení. Veřejnou dopravu zajistí posílené autobusové spoje a přívoz.
V pátek 1. února 2019 se poprvé sešel tzv. výrobní výbor, který na své pracovní poradě představil a upřesnil harmonogram a postupy prací na rekonstrukci štětského mostu a dalších souvisejících staveb. V dubnu tak bude zahájena více než dvou set milionová investice Ústeckého kraje a Města Štětí. Na štětských webových stránkách o tom dnes informoval jeho místostarosta Mgr. Ing. Miroslav Andrt.
Práce mají proběhnout v termínu 1. 4. 2019 - 22. 6. 2020 a jejich průběh budou provázet dopravní omezení, včetně kompletní uzavírky.
Harmonogram prací:
- 1. dubna 2019 – předpoklad zahájení stavby a tedy i kompletní odstavení mostu pro všechny druhy dopravy včetně pěších – stavební firma hodlá záměrně začít co nejdříve, aby se všechny klíčové práce odehrály v klimaticky příznivých podmínkách (zejm. betonáže, izolace konstrukcí apod.) – tedy od jara do podzimu;
- v průběhu dubna dojde ke kompletní demolici části mostu nad silnicí č. II/261 (směr Litoměřice);
- vzhledem k tomu, že konstrukce štětského mostu je založena formou předpjatého betonu a účelem rekonstrukce je rovněž zesílení jeho nosné konstrukce, zlepšení jeho stavebně-technického stavu a prodloužení jeho životnosti, budou po odstranění části mostu nad silnicí znovu provedeny sondy do konstrukce mostu a prověřen též aktuální stav všech ocelových lan – to vše v rámci Kloknerova ústavu ČVÚT (Výzkumný a zkušební ústav hmot a konstrukcí stavebních) – pokud by se zjistily nové skutečnosti prokazující ještě horší stav mostu než se předpokládalo, muselo by se přistoupit ještě k dalším opatřením nad rámec zpracované projektové dokumentace;
- následně dojde ke zvednutí hlavní mostní konstrukce a výměně ložisek mostu;
- po jeho zpětném uložení na ložiska bude znovu vybetonována část mostu nad silnicí a napojena předpolí mostu na obou březích Labe;
- listopad 2019 – opětovné zprovoznění vlečky na mostě;
22. června 2020 – maximální termín pro dokončení stavby a předání díla – v případě, že nevzniknou žádné komplikace při realizaci díla, je šance, že most bude uveden do provozu i dříve, nebo alespoň pro pěší a cyklisty.
Dopravní omezení v průběhu rekonstrukce:
- průjezd pod mostem po silnici č. II/261 (směr Litoměřice) – uzavírka na 2 dny o víkendu – pravděpodobně 2. polovina dubna – z důvodu demolice části mostu nad touto silnicí – přesný termín bude ještě upřesněn; omezení v jiném termínu se nepředpokládá;
- příjezd k zahrádkám od kynologického cvičiště dále přes vlečku u zadní vrátnice MONDI – bude zcela uzavřen po dobu odstavení vlečky přes Labe (předpoklad duben – říjen 2019) – průchod bude možný s velkou opatrností pouze pro pěší a cyklisty;
- železniční přejezd směr Radouň a Snědovice – vzhledem k provozu náhradní vlečky z nádraží Štětí do areálu papíren (předpoklad duben – říjen 2019) lze předpokládat delší čekací doby u závor – alternativní mimoúrovňové křížení je možno automobilem objet přes Hoštku a Velešice nebo přes Chudolazy a Liběchov;
- obslužné komunikace na obou nábřežích (štětském i hněvickém) by měly zůstat pod mostem průjezdné po celou dobu jeho rekonstrukce.